caracteristicile unei firme de tip fantomă, nedesfăşurând vreo activitate la adresa sediului social unde, în realitate, funcţionează un birou de avocatură.
Acţiunea de control a fost iniţiată ca urmare sesizării Inspectoratului de Poliţie al judeţului Arad – Serviciul de Investigare al Fraudelor, conform căreia societatea în cauză a livrat pe teritoriul naţional (în judeţele Arad, Argeş şi Tulcea), în cursul anului 2009, importante cantităţi de cereale fără a înregistra în contabilitate veniturile realizate şi nedepunând la organul fiscal teritorial nici un decont de TVA.
Prin extinderea cercetărilor s-a constatat că asociat unic şi administrator al societăţii verificate este cetăţeanul român Negociu Florin-Alexandru, cu adresa de domiciliu declarată în mod fictiv în Arad şi care mai deţine calitatea de asociat şi de administrator la un număr de 12 societăţi comerciale, fiind implicat în înfiinţarea şi cesionarea, în mod repetat, a altor societăţi comerciale. Prin activitatea desfăşurată în calitate de administrator al unor societăţi comerciale, conform celor constatate ca urmare a unor verificări de specialitate efectuate de comisari din cadrul Gărzii Financiare Secţia Arad, acesta a prejudiciat în mod considerabil bugetul de stat motiv pentru care la acea dată a fost sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Arad.
Referitor la tranzacţiile efectuate de S.C. STERBYNSKY TRANSPORT INDUSTRY S.R.L., din verificările efectuate la societăţile comerciale beneficiare situate pe raza judeţului Arad, au rezultat următoarele:
1. Referitor la S.C. Bermo Logistic S.R.L., din municipiul Arad – din verificarea efectuată s-a constatat că între această societate şi S.C. STERBYNSKY TRANSPORT INDUSTRY S.R.L., în cursul trimestrului II 2009, s-au derulat relaţii comerciale fără însă a se încheia în acest sens un contract sau după caz o comandă scrisă. S.C. BERMO LOGISTIC S.R.L. a înregistrat în evidenţa contabilă un număr de 4 (patru) facturi emise de S.C. STERBYNSKY TRANSPORT INDUSTRY S.R.L. în intervalul 14.05.2009- 04.06.2009, în valoare totală de 193.970 lei. Aceste facturi au fost înregistrate în evidenţa contabilă în condiţiile în care la rubrica \’Denumirea produselor sau a serviciilor\’ era înscrisă doar denumirea generică \’Materiale de construcţii\’, pentru care s-au făcut plăţi în numerar, cu încălcarea prevederilor O.G. nr. 15/1996 cu modificările şi completările ulterioare.
2. În legătură cu S.C. SOLO-BIADIN S.R.L. cu sediul social declarat în Sântana, judeţul Arad, din controlul efectuat s-a constatat că aferent perioadei 03.06.2009 – 30.09.2009 s-au achiziţionat, de la S.C. STERBYNSKY TRANSPORT INDUSTRY S.R.L., în baza a 32 de contracte de vânzare-cumpărare, corespunzător unui număr de 52 facturi, cantităţi semnificative de cereale (porumb, grâu, rapiţă, floarea soarelui) în valoare totală (inclusiv TVA) de 5.021.320,43 lei. Pe facturile de achiziţii în cauză la rubrica \’Date privind expediţia\’, nu au fost înscrise date privind mijloacele de transport utilizate. Decontarea acestor operaţiuni s-a realizat integral prin viramente bancare.
Pentru cerealele recepţionate, au fost întocmite ulterior facturi de livrare către diverşi agenţi economici astfel că S.C. SOLO-BIADIN S.R.L. s-a interpus ca o verigă distinctă pe filiera comercializării de cereale, recepţionând şi ulterior livrând cantităţi semnificative de cereale fără a avea un spaţiu autorizat în acest sens, rezultând că cel puţin în relaţia desfăşurată cu S.C. STERBYNSKY TRANSPORT INDUSTRY S.R.L., achiziţiile de cereale recepţionate şi ulterior livrate au fost efectuate cu încălcarea prevederilor O.U.G. nr.12/ 2006 (*actualizată*) pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei pe filiera cerealelor şi a produselor procesate din cereale. Ţinând cont de legislaţia în vigoare, s-a aplicat o amendă contravenţională în sumă de 20.000 lei şi s-a dispus totodată confiscarea sumei de 5.021.320,43 lei, provenită din vânzarea ulterioară a cerealelor achiziţionate de la S.C. STERBYNSKY TRANSPORT INDUSTRY S.R.L.
În opinia organelor de control S.C. STERBYNSKY TRANSPORT INDUSTRY S.R.L. a fost constituită şi folosită cu scopul de a acumula datorii către bugetul de stat, fiind insolvabilă şi fără a avea înregistrate şi declarate active urmăribile, opinie susţinută de faptul că nu s-au depus la organul fiscal teritorial a declaraţiilor de impozite şi taxe, coroborat cu absenţa unui sediu social real şi a unei persoane de contact (administrator sau împuternicit după caz) precum şi oricăror alte documente justificative şi contabile care să ateste activitatea desfăşurată. Mai mult au fost acoperite achizitiile efectuate de celelalte persoane juridice, oferind prin întocmirea facturilor de vânzare, posibilitatea de deducere a TVA de către aceştia.
Referitor la comportamentul fiscal al numitului Negociu Florin Alexandru rezultă faptul că şi în acest caz. acesta, în calitate de administrator de drept sau de fapt al societăţii în cauză, s-a interpus pe filiera de comercializare cu intenţia de a frauda bugetul general consolidat al statului, între aceste societăţi fiind derulată în acest mod, în ceea ce priveşte taxa pe valoarea adăugată, o fraudă organizată (de tip carusel).
Pentru aceste motive s-a apreciat că, în acest caz, prejudiciul cauzat bugetului de stat se cifrează cel puţin la nivelul sumelor înscrise în facturile identificate la beneficiarii verificaţi precum şi în Situaţia neconcordanţelor aferente livrărilor/prestărilor şi achiziţiilor efectuate pe teritoriul naţional declarate de contribuabili care au derulat tranzacţii cu societatea verificată, şi constă în TVA şi impozit pe profit în sumă totală de 2.131.088 lei.
În final, comisarii Gărzii Financiare Arad au sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Arad pentru a se stabili dacă faptele prezentate întrunesc condiţiile necesare pentru a fi considerate infracţiuni şi pentru a stabili persoana, sau după caz persoanele vinovate. Cazul a fost înaintat totodată organelor de cercetare penală şi în vederea stabilirii existenţei sau inexistenţei elementelor constitutive ale infracţiunii de fals intelectual.
De asemenea, actul a fost comunicat şi organelor de inspecţie fiscală din cadrul D.G.F.P.J. Arad în vederea stabilirii obligaţiilor fiscale datorate în întregime.