Colegul nostru, membru al SNPPC, a fost ucis, în noaptea de 30/31 octombrie 2009, în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu.

Indignarea poliţiştilor şi a personalului contractual din M.A.I. este focalizată concret asupra indiferenţei guvernanţilor faţă de problemele siguranţei publice şi, mai ales, faţă de condiţiile impuse poliţiştilor atunci când intervin pentru respectarea legalităţii.

SNPPC demască indolenţa socială a guvernanţilor care fac, în diverse scopuri, economii bugetare prin menţinerea a peste 8.000 de posturi neîncadrate în Poliţia Română. Astfel, numărul poliţiştilor raportat la numărul de locuitori deserviţi este cu mult inferior nivelului general din Uniunea Europeană.

Iresponsabilitatea factorilor de decizie pentru ordinea publică nu poate fi scuzată ori îngăduită. Datele, asociate insuficienţei cadrelor de poliţie, arată obiectiv şi acuzator indolenţa socială a politicienilor puşi să gândească şi să acţioneze pentru liniştea publică şi pentru siguranţa cetăţenilor.
În primele nouă luni ale anului 2009 au fost înregistrate 301 de infracţiuni de ultraj săvârşite asupra a 403 de poliţişti din cadrul Poliţiei Române (comparativ cu întreg anul 2007 – 215 cazuri, sau anul 2008 – 352 cazuri) şi 13 infracţiuni de ultraj săvârşite asupra a 18 poliţişti din cadrul Poliţiei de Frontieră Române.
Modalităţile de săvârşire a ultrajelor au fost extrem de variate: 74 de cazuri de injurii, insulte şi ameninţări şi 223 de cazuri înregistrate cu loviri, vătămări corporale şi alte violenţe grave.

Cifrele arată că în 116 cazuri poliţiştii care au fost ultragiaţi interveniseră singuri la evenimentele care le solicitaseră prezenţa.

Cifrele arată că poliţiştii încă nu ezită să îşi rişte integritatea şi chiar viaţa pentru a-şi exercita atribuţiile de serviciu.
Comentariul acestei observaţii este îngrijorător: poliţiştii primesc dispoziţii să lucreze cu efective reduse şi să muncească ore suplimentare în condiţii pentru care demnitarii invocă situaţii de criză.
Însă atunci când poliţiştii sunt ultragiaţi, aceeaşi pătură ‘superioară’ a societăţii continuă să îi sfideze:
Măsurile sancţionatorii pentru cele 301 cazuri de ultraj asupra poliţiştilor au fost doar în număr de 68!
Acestea au constat în 27 de arestări preventive, 22 reţineri pe durata a 24 de ore, 15 internări medicale şi 4 interdicţii de părăsire a localităţii.
Şi, chiar dacă multe dintre infracţiunile de ultraj se comit cu violenţă, rezultând vătămarea corporală a poliţiştilor şi tentative de omor, autorii lor sunt cercetaţi în stare de libertate, deşi pentru alte infracţiuni, fără un real pericol social, aceiaşi magistraţi dispun cercetarea în stare de reţinere!

SNPPC avertizează, cu regret, că oamenii obişnuiţi încep să îşi facă singuri dreptate pentru că sesizează că poliţia este depăşită logistic pentru a interveni la solicitări, precum şi că faţă de realitatea socială legislaţia este extrem de precară.
Încercând să prevină, în locul guvernanţilor indolenţi, instalarea liberului arbitru, SNPPC lansează următoarele teme de reflecţie:

Să se identifice iniţiativele şi activităţile pentru refacerea climatului de ordine publică pe care le au societatea civilă şi formatorii de opinie;
Să se observe dacă şi de câte ori procurorii şi judecătorii sunt excesiv de toleranţi faţă de autorii faptelor de ultraj asupra poliţiştilor.

În acest sens, S.N.P.P.C. reiterează, public, următoarele cerinţe:

modificarea în regim de urgenţă a legislaţiei cu privire la înăsprirea pedepselor pentru infracţiunea de ultraj precum şi modificarea legii privind uzul de armă;
modificarea legii Poliţiei Române pentru atribuirea de competenţe sporite poliţistului în ceea ce priveşte modalitatea de intervenţie şi acţiune;
dotarea autovehiculelor de patrulare şi intervenţie cu aparatură video de înregistrare pentru a exista o probă martor a tuturor activităţilor şi intervenţiilor poliţiştilor;
(considerăm că, prin aceasta, se vor elimina şi suspiciunile cu privire la faptele de corupţie);
conştientizarea şi motivarea cetăţenilor, prin programe educative şi protecţia legii, pentru atragerea lor în sprijinul acţiunilor legale ale poliţiei;
suplimentarea bugetului M.A.I. şi încadrarea în cele peste 8000 de funcţii libere la nivelul Poliţiei Române pentru a asigura necesarul de poliţişti, raportat la numărul de locuitori, la un nivel cât mai apropiat de cel al U.E.

BIROUL EXECUTIV CENTRAL
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.