Unul dintre scandalurile acestei perioade este legat de achiziția mai multor autobuze, din bani publici, pentru a asigura transportul în comun între București și Voluntari. Primii care au luat atitudine, după ce primarul Nicușor Dan a semnalat problema, sînt reprezentanții COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România). Aceștia au dat un comunicat de presă prin care își arată deschis sprijinul pentru primarul general al Capitalei:
„Comunicat de presă
01.02.2021
Îi punem la dispoziție dovezi primarului general Nicușor Dan, pentru ancheta în cazul Voluntari
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) îi cere primarului Capitalei, Nicușor Dan, să analizeze legislația și licitațiile pentru transportul între București și Voluntari. În contextul actual, în care Serviciul de Transport Voluntari amenință Primăria Capitalei că va suspenda autobuzele între București și Ilfov, începând de astăzi, Nicușor Dan trebuie să afle și cum s-a ajuns la existența acestui transport operat de compania din Voluntari, nu doar să dea vina pe fosta administrație, pentru acumularea datoriilor.
Membrii COTAR pot aduce dovezi pentru a arăta când și cum s-a încălcat legea. Devăluirile care au apărut în mass-media, în ultimele două zile, par a duce către un dosar la DNA. Dincolo de acest aspect, actualul primar general ar trebui să verifice cu mai mare atenție contractele și caietele de sarcini pentru licitații.
„Firma din Voluntari nu trebuie să primească banii de la Primăria Capitalei, legea este foarte clara,” banii Primariei Generale pot fi folositi doar pe raza administrativa a Muncipiului Bucuresti „Prin această firmă/asociatie ADBI, s-au dat banii bucureștenilor pentru transportul din Voluntari,in loc sa fie dirijati in alte directii mai importante din infrastructura Bucurestiului . Sunt linii de transport, precum cea dintre Piața Presei Libere lși Vadul Anei, pe care circulă 9 autobuze, deși sunt foarte puțini călători. Dacă urmărim evoluția transferurilor între bugetele celor două orașe, de când au fost excluși operatorii privați și s-a introdus firmă din Voluntari, cifrele arată că s-a folosit acest parteneriat „strategic” pentru a se înființa linii de transport de persoane în interiorul orașului Voluntari, din bugetul Capitalei. Pe străzile din Voluntari circulă autobuze precum cele de pe liniine din București. Pe lângă faptul că blochează străzile, din cauza dimensiunii lor, sunt achiziții făcute pe banii Primariei Municipiului București. Mai mult, în timp ce se plăteau sume imense doar pentru firma din Vluntari, STB a făcut împrumut la BRD, girat cu activele, pentru plata salariilor”
Operatorii privați au fost obligați să participe la licitații cu autobuze noi, Euro 6, în timp ce firma domnului Pandele a cumpărat autobuze vechi, fabricate în 2005-2006, Euro 2 și Euro 3, pentru aceleași trasee. Consiliul Concurenței nu s-a autosesizat niciodată, în acest caz, deși COTAR a semnalat aceste lucruri, de mai multe ori. Pe banii bucureștenilor s-au făcut achiziții pentru firma din Voluntari, cumpărându-se toate parcurile auto care erau de aruncat la gunoi în vestul Europei. Se vorbește despte poluarea din Capitală, cauzată în mare măsură de traficul auto, dar nicio autoritate nu a verificat aceste autobuze vechi, din Voluntari, care ajung până spre centrul Bucureștiului.
Î-am solicitat o intalnire Primarului General, Nicușor Dan, sa ii expunem intreaga aceasta situatie,sa-i solicitam să studieze cu atenție istoricul tuturor contractelor și licitațiilor din care au fost eliminați transportatorii privați, în favoarea firmei de la Primăria Voluntari, iar dacă va considera necesar să deschidă anchetă în acest caz, îi stăm la dispoziție cu toate dovezile necesare.”
Așa cum rezultă din comunicat, COTAR deține dovezi și documente care demonstrează mai multe nereguli în achiziționarea acestor autobuze și plățile efectuate pentru transportul călătorilor. Întrebarea este de ce au tăcut pînă acum.