Acasa > Editorial > Stop umilirii cetățeanului!

Stop umilirii cetățeanului!

Către

Guvern, Parlament, Președinție, Avocatul poporului, CSM, Asociații ale Magistraților, ministere, IGPR, Parchetul General, ambasade, mass-media, CCR

Scopul acestui demers este de a da o formulare cât mai aproape de realitate noțiunii „POPORUL SUVERAN”.

Indiferent  în ce domeniu lucrează – Fisc, Poliție, Justiție, Medicină, Administrație, Politic etc. – câtă vreme se află la serviciu sau în exercitarea atribuțiilor de serviciu, majoritatea angajaților de la stat desconsideră cetățeanul cu aerul că ei sunt stăpâni în fața cărora cetățeanul musai să fie umil. Sau, nu în puține cazuri, să dea „cuvenita” șpagă pentru a fi băgat în seamă. Desconsiderarea supremă fiind minciuna cu bună-știință, inducerea în eroare a cetățeanului de către diriguitori, în frunte cu președintele României.

În România, Președintele are imunitate, parlamentarii au imunitate, judecătorii au imunitate, procurorii au imunitate, SRI are auto-imunitate, chiar și medicii au imunitatea lor… Tot ce intră în categoria „stăpânire” beneficiază de imunitate. Singur cetățeanul român rămâne gol în fața puterilor statului; el – POPORUL SUVERAN.

Autorul acestui demers este unul colectiv, cuprinzându-i pe toți cei ce-l agreează și-l semnează.

Începutul

Neprofesionalism, bădărănie

 

Demersul a început în ziua când am aflat, cu mare surprindere, că un sediu de Poliție – respectiv cel din comuna Cornu, județul Prahova – este încuiat și nu exista nici măcar un angajat prezent la sediu pentru a răspunde la eventuale solicitări ale cetățenilor. În ziua următoare, când m-am dus personal la fața locului, situația era identică, iar acest lucru pare să fie o obișnuință. La această stare nefirească de lucruri s-au adăugat și alte aspecte: când persoana care a dorit să depună reclamație a găsit, în sfârșit, un polițist la sediu, acesta i-a primit reclamația în curtea instituției și, firesc, fără număr de înregistrare. Abia după câteva zile, la intervenția dură a unui vecin, au înregistrat cererea și i-au dat un număr de înregistrare, antedatând-o.

Ne-am adresat în scris Inspectoratul Județean de Poliție. După ce am relatat cazul, am formulat câteva întrebări logice. Iată-le:

 

Întrebări legitime

 

  1. Există temei legal sau măcar reglementări de ordin intern care prevăd că o secție de poliție poate fi închisă?
  2. Dacă da, care sînt acestea?
  3. Pentru cît timp și din ce cauze poate fi închisă o secție de poliție?
  4. Dacă o victimă consideră că are nevoie de ajutorul Poliției, nu este mai firesc să găsească la sediu un lucrător care să stabilească dacă situația semnalată reprezintă urgență și să sune el la Poliția Câmpina pentru a solicita sprijin?
  5. Este firesc faptul că în cazul concret pe care vi l-am semnalat la început polițistul a preluat cazul în curtea instituției și nu a dat număr de înregistrare petiției?
  6. Poate fi atitudinea polițistului o dovadă de lipsă de respect pentru cetățean și profesiunea nobilă pe care o are?

Revinim la întrebarea numărul 1. Este posibil ca noi să ne înșelăm. Considerăm că o instituție, susținută de la bugetul statului, la care contribuie toți cetățenii țării, are datoria față de cetățeni să fie la dispoziția acestora în orice condiții, în afara calamităților naturale și, poate, nici atunci. Așa cum cetățenii au datoria să respecte instituțiile statului, acestea au, la rîndul lor, obligația să-i  respecte pe cei care văd în instituții chiar statul însuși.

 

Răspunsul IPJ Prahova

Inacceptabil, dar edificator

 

„Ca urmare a solicitării dumneavoastră formulate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţii de interes public, înregistrate la I.J.P. Prahova cu numărul 49085/12.07.2019, referitoare la programul de lucru al Poliţiei Comunale Cornu, vă comunicăm următoarele:

Temeiul legal în baza căruia este organizată şi desfăşurată activitatea structurilor de poliţie rurală se regăseşte in Legea nr. 218/2002 privind organizarea funcţionarea Poliției Române şi Dispoziţia I.G.P.R. nr. 123/2002 privind stabilirea concepţiei unitare de organizare, funcţionare şi acţiune a structurilor de ordine publică a Poliţiei Române. În comuna Cornu funcţionează o poliţie comunală, la care poliţiştii lucrează în program normal de lucru, respectiv 8 ore/zi, în zilele lucrătoare ale săptămânii, cu posibilitatea modificării acestuia în funcţie de necesităţile impuse de situaţia operativă din localitate sau de dispoziţiile structurilor ierarhic superioare. Poliţia Comunală Comu este arondată Secţiei Rurale nr. 4 Câmpina, subunitate care funcţionează în program permanent, şi asigură intervenţia la evenimente 24/24h, atât în timpul, cât şi înafara programului de lucru al poliţiştilor de la posturile de poliţie şi poliţia comunală arondate. Activitatea acesteia din urmă, la rândul ei, se subordonează Poliţiei Municipiului Câmpina, care dispune de serviciu cu caracter permanent. Astfel, pentru sesizările de natură urgentă, care impun intervenţia de îndată a organelor de poliţie, cetăţenii pot apela numărul unic de urgenţă 112. În aceste situaţii, apelul este preluat la nivel judeţean de dispeceratul Serviciului Telecomunicaţii Speciale, direcţionat către Centrul Operaţional al I.J.P. Prahova şi, ulterior, către dispeceratul Poliţiei Municipiului Câmpina, care dirijează către locul sesizării evenimentului cel mai apropiat echipaj disponibil. Acesta poate fi de la oricare dintre structurile subordonate teritorial. Pentru sesizările care nu sunt de natură urgentă, cetăţenii se pot deplasa la sediul Poliţiei Comunale Comu. În afara programului de lucru sau în situaţiile când poliţiştii desfăşoară activităţi în afara sediului poliţiei, cetăţenii au la dispoziţie un număr de dispecerat, disponibil 24/24, afişat atât pe uşa poliţiei comunale, cât şi pe site-ul instituţiei”.

 

O probă de dispreț și aroganță

 

Textul acestui răspuns, care a necesitat mai multe intervenții telefonice din partea noastră, descifrează cu putere de diamant, răul statornicit în Poliția Română și nu numai:

  1. Nu răspunde la întrebări. Aburește birocratic responsabilitatea.
  2. Nu dezvăluie nici măcar ca ar avea intenția de a răspunde concret la întrebările noastre.
  3. Și cel mai grav: arată cât se poate de limpede că în Poliție nu se cunoaște nici măcar teoretic rostul ei fundamental, acela de a-și face din cetățean un aliat în nobila sa misiune; dimpotrivă: se așază pe poziții de stăpân, trimite în derizoriu respectul în fața unor întrebări legitime.
  4. Este o manifestare arogantă a disprețului față de cei pe care îi slujește.

 

Campanie națională „STOP UMILIRII CETĂȚEANULUI!”

 

Considerăm că poporul, pentru a fi suveran, are nevoie de o lege care-i să-i consfințească această autoritate. Semnatarii, fie ei persoane fizice, fie firme, ziare, televiziuni, fie instituții, vor fi autorul colectiv al acestei legi. Înscrierile se pot face pe www.sentinta.ro, sau pe e-mail: cristacheunu@gmail.com și/sau talidacovaci@yahoo.com.

Invităm pe toți cetățenii care simt, ca și noi, necesitatea unui astfel de demers, să contribuie cu propuneri care să fie integrate în anexa legii, cu acele situații întâlnite des, când slujbașii statului îl privesc pe cetățeanul aflat în nevoie sau suferință, superior, asemeni unui stăpân, fără respectul cuvenit. Un exemplu fiind și cel din antetul demersului: este umilire minciuna cu intenție, inducerea în eroare a cetățeanului de către oficialii țării, în frunte cu președintele României.

Rugăm, de asemenea, dregătoriile cărora le-am cerut sprijinul să ne considere aliați întru binele comunității și să ne trateze cu respectul cuvenit, participând cu propuneri.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.