Mai mulți polițiști de la IPJ Caraș-Severin au fost amenințați și umiliți de Aurel Coman, unul dintre cei doi adjuncți ai șefului de inspectorat. De data aceasta, șeful s-a înfuriat pentru că agenții au îndrăznit să-i facă dosar penal soției unui șef de Ocol silvic pe care au prins-o în timp ce conducea o mașină, deși nu avea permis, iar autoturismul era neînmatriculat. Șeși situașia nu este singulară, iar multe dintre abaterile lui Coman sînt arhicunoscute, abia după ce Sindicatul Europol a făcut situația publică s-a dispus efectuarea unei anchete la IPJ Caraș-Severin. Iată ce scriu cei de la Europol. (T.C.)

Înregistrare audio! Un adjunct de inspectorat hărțuiește polițiștii care își fac datoria

Orice polițist cunoaște faptul că în conformitate cu prevederile Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului îi sunt restrânse anumite drepturi și libertăți, comparativ cu alți cetățeni, aspect care din câte se pare nu îi este aplicabil și adjunctului IPJ Caraș-Severin, care ori de câte ori are ocazia le atrage atenția subordonaților în mod subtil, spunându-le în ședințe sau la diverse întâlniri cu caracter operativ că nu au altceva de făcut decât să acționeze cu radarul tocmai în ziua în care fiul unui om politic din județ circula cu autoturismul cu o viteză de peste 100 km/h în localitate, sugerându-le să fie mai atenți pe viitor întrucât politicienii sunt aleși de popor și că din aceste considerente cei ce vor pleca primii din funcție vor fi ei, nu politicienii, atenționându-i inclusiv să nu mai sancționeze agenții economici.

Secţiunea a 3-a Restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți

Articolul 45(1) Polițistului îi este interzis:

a) să facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice ori să desfășoare propaganda în favoarea acestora;

b) să exprime opinii sau preferințe politice la locul de muncă sau în public;

O astfel de atitudine existentă la nivelul IPJ Caraș-Severin nu ne mai poate surprinde, în contextul în care adjunctul inspectorului șef participă la nenumărate evenimente alături de oameni politici din zonă ori când dispune verificări asupra activității polițiștilor în momentul în care aceștia întocmesc dosare penale unor persoane influente pentru nerespectarea normelor rutiere în vigoare, cu scopul cel mai probabil de a-i determina să nu mai aplice legea față de aceste categorii de persoane.

O astfel de practică rezultă inclusiv din adresa de mai jos din care puteți observa că polițiștii sunt cercetați pentru că au întocmit un dosar penal pentru conducerea unui vehicul neînmatriculat pe drumurile publice și inclusiv fără permis de conducere, soției unui șef de Ocol silvic, apropiat al șefilor din poliție, prin prisma disponibilității pe care o are pentru găzduirea petrecerilor organizate de aceștia, departe de ochii lumii.

Mai mult decât atât, în condițiile în care a constatat că polițiștii nu se lasă intimidați de recomandările sale ”apolitice”, aplicând în continuare legea față de transportatorii care încalcă prevederile normelor legale în vigoare distrugând infrastructura rutieră din județ, cât și față de cei care defrișează materialul lemnos din păduri, în mod fraudulos,  în contextul în care distrugerea fondului forestier constituie amenințare la adresa securității naționale a României, comisarul șef de poliție Coman Aurel recurge la amenințarea polițiștilor incomozi (chiar dacă activitatea acestora este una foarte bună-peste 100 de infracțiuni la regimul rutier constatate în flagrant), precizându-le inclusiv că îi va muta în altă localitate în care să-și desfășoare activitatea, scopul fiind, în condițiile date, acela de a nu mai deranja cercurile relaționale ale șefilor din poliție cu patronii firmelor „preferențiale„ sau cu oamenii politici din județ.

Legea nr. 51/1991 privind securitatea națională a României

Articolul 3

Constituie amenințări la adresa securității naționale a României următoarele:

m) orice acțiuni sau inacțiuni care lezează interesele economice strategice ale României, cele care au ca efect periclitarea, gestionarea ilegală, degradarea ori distrugerea resurselor naturale, fondurilor forestier, cinegetic și piscicol, apelor și altor asemenea resurse, precum și monopolizarea ori blocarea accesului la acestea, cu consecințe la nivel național sau regional.

Pentru a-și duce amenințările la bun sfârșit, întrucât comisarul șef de poliție Coman Aurel coordonează activitatea de ordine publică și rutieră, la nivelul IPJ Caraș-Severin este emisă Dispoziția cu nr. 518 din 07.09.2022 în baza căreia, sub pretextul creșterii numărului de accidente rutiere, Biroul Drumuri Naționale și Europene ce avea sediul în incita Poliției Orașului Băile Herculane este mutat în sediul Poliției Muncipiului Caransebeș ce este situat la o distanță de 75 de km de localitatea Băile Herculane, astfel încât polițiștii să fie nevoiți să piardă aproximativ o oră pentru a se echipa și pentru a li se efectua instructajul premergător intrării în serviciu, fiind astfel ”poziționați” la o distanță considerabilă față de patronii firmelor ”preferențiale” care distrug drumurile publice prin intermediul mașinilor de mare tonaj.

În ceea ce privește mutarea Biroului Drumuri Naționale și Europene sub aparenta necesitate a diminuării numărului de accidente rutiere grave, putem aduce la cunoștința opiniei publice faptul că această creștere este cauzată de modul defectuos în care polițiștii biroului au fost planificați să-și desfășoare activitatea, fiind ”plantați” să execute măsuri specifice cu preponderență în localități în care nu au fost înregistrate evenimente rutiere grave cu scopul de a-i ține departe de conducătorii auto cu influență în județ și de patronii firmelor ”preferențiale” astfel încât să nu-i mai sancționeze pentru încălcarea legislației în vigoare.

Nu este pentru prima dată când la nivelul IPJ Caraș-Severin întâlnim astfel de ”elemente” cu funcție de conducere, iar acum putem înțelege de ce șeful Serviciului Acțiuni Speciale nu a fost cercetat disciplinar pentru hărțuirea subordonaților săi, în perioada anului trecut în care îi amenința că ”le va lua gradele profesionale” și că ”îi va zbura” din grupa din care făceau parte.(VEZI AICI)

Așadar, putem concluziona destul de ușor de ce șefii nu sunt cercetați și sancționați disciplinar, întrucât acesta este limbajul și modul de lucru existent la nivelul inspectoratului, nefiind anormal ca aceștia să-și intimideze ori să-și amenințe și să-și jignească subordonații, patentând în această manieră elemente comportamentale de ”management” specifice grupărilor infracționale.

Suntem curioși dacă de această dată specialiștii din cadrul IGPR vor dispune vreo măsură față de modul în care este realizat managementul la nivelul IPJ Caraș-Severin sau pur și simplu va gira astfel de comportamente, constatând după cum ne-am obișnuit că „nu se impune luarea vreunei măsuri disciplinare„ față de ”stăpânii de sclavi” din conducerea Inspectoratului a căror atenție și resurse instituționale sunt concentrate cu efervescență în aceste zile tot asupra polițiștilor care și-au făcut datoria, cu scopul de a-i sancționa disciplinar pentru că au deranjat cercurile relaționale ale șefilor.

Viitorul ne aparține!

Echipa Sindicatului Europol

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.