Acasa > Uncategorized > Incompatibilitate – 4 aleși locali

Incompatibilitate – 4 aleși locali

Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate în cazul a 4 aleși locali, după cum urmează:

 

1. NUȚU COSTACHE,

Viceprimar al Orașului Târgu Ocna, Județul Bacău

INCOMPATIBILITATE

În perioada 30 august 2016 – 16 mai 2019 a deținut și exercitat simultan funcția de viceprimar și calitatea de administrator al unei societăți comerciale, respectiv calitatea de comerciant persoană fizică autorizată, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) și g) din Legea nr. 161/2003.

2. DOLHĂSCU IULIANA,

Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Unțeni,

Județul Botoșani

INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 25 iunie 2016 deține simultan funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul aparatului propriu al Consiliului Local Unțeni, încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

3. MAXIM GHEORGHE,

Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Comunei Cristești,

Județul Botoșani

INCOMPATIBILITATE

În perioada deţinerii funcției de consilier local (mandatul 2016 – 2020), o societate comercială în cadrul căreia persoana evaluată deţine calitatea de asociat unic și funcţia de administrator, precum și calitatea de angajat cu contract individual de muncă, a furnizat produse Primăriei comunei Cristești în valoare totală de 22.836 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

4. SABO MARIUS CĂLIN,

fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Gherla, Județul Cluj

INCOMPATIBILITATE

În perioada 10 iunie 2017 – 27 aprilie 2018 a exercitat funcția de consilier local simultan cu funcțiile de administrator provizoriu, director general provizoriu, respectiv director general al unei societăți comerciale înființate de Consiliul Județean Cluj și aflată sub autoritatea acestuia (societate în cadrul căreia Consiliul Județean este acționar majoritar).

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, în vigoare începând cu data de 10 iunie 2017.

 

Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. SABO MARIUS CĂLIN nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

 

Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:

 

· art. 87, alin. (1), lit. d) și g) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice […] g) calitatea de comerciant persoană fizică […]”;

 

· art. 88, alin. (1), lit. c) și d) din Legea nr. 161/2003potrivit căruia „(1) Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv; d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director […] la regiile autonome şi societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de […] de interes local înfiinţate sau aflate sub autoritatea consiliului local, precum şi la regiile autonome şi societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de interes naţional care îşi au sediul sau care deţin filiale în unitatea administrativ-teritorială respectivă, cu excepţia reprezentanţilor în adunarea generală a acţionarilor la societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a membrilor în consiliile de administraţie ale unităţilor şi instituţiilor de învăţământ de stat sau confesionale şi ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale sau a altor reprezentanţi ai instituţiilor publice din subordinea unităţilor administrativ-teritoriale sau la care unitatea administrativ-teritorială respectivă deţine participaţie, în cazul consilierului judeţean”;

 

· art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective”.

 

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligațiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective […]”.

„Persoana […] față de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenția Națională de Integritate își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor legalității, confidențialității, imparțialității, independenței operaționale, celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la apărare.

 

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE INTEGRITATE

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.